Jaap Kingma

Makelaar / Taxateur

“Het is ruim vijfentwintig jaar geleden toen ik besloot dat het tijd werd om mijn vleugels uit te slaan. Na enkele jaren in dienstverband te hebben gewerkt, was het voor mij tijd om zelfstandig verder te gaan. Makelaardij Jaap Kingma werd een feit en de markt lag aan mijn voeten. Hoogtij dagen waren het in de wereld van de woningmarkt en het verkopen van een woning leek bijna als vanzelf te gaan. Met de economische crisis in de jaren die achter ons liggen is daar het nodige veranderd. Al deze veranderingen vragen ook om een andere aanpak. Als team blijven wij ons permanent ontwikkelen en laten ons op de marktontwikkelingen bijscholen waar dat nodig blijkt. De drijfveer om ooit voor mijzelf te beginnen was voornamelijk gelegen in het feit dat ik graag met mensen werk in een commerciële setting. Door als makelaar mensen te begeleiden bij het verkopen en aankopen van woningen ontstaat een nauw contact tussen partijen omdat je voortdurend een spanningsveld op moet zoeken tussen vraag en aanbod, de juiste partij voor de woning moet zien aan te trekken om uiteindelijk een resultaat te krijgen waar alle partijen tevreden mee zijn. Door te werken aan de relatie met verkoper zien wij een soms jarenlang contact ontstaan waarbij verkoop en aankoop via ons kantoor plaatsvindt.

Het eerste contact met elkaar in een kennismakingsgesprek moet goed voelen. Er moet een ‘klik’ zijn. Soms is het voor een opdrachtgever een eerste keer dat een woning wordt verkocht  en bestaan er onzekerheden en vooral ook veel vragen. Een verkoper die al vaker met het bijltje van verkopen heeft gehakt en dus ook vaker met een makelaar te maken heeft gehad, bekijkt een contact met de makelaar binnen een bepaald referentiekader. Soms is het voor mij als makelaar best lastig om dat referentiekader te doorgronden maar ook om het te doorbreken. Het kan zijn dat er door eerdere ervaringen met makelaars wat ‘ruis’ op de lijn zit. Ik vind het enorm belangrijk dat dit zo snel mogelijk wordt weggenomen.

Een opdrachtgever mag van ons team verwachten dat er open wordt gecommuniceerd. Al onze werkzaamheden worden in een klantsysteem verwerkt wat door de opdrachtgever overal ter wereld benaderbaar is. Terugkoppeling van werkzaamheden, telefonisch, per mail of via het klantsysteem zorgen er voor dat wij onze lijnen kort houden.

Vind jij het als potentiële opdrachtgever spannend om de telefoon te pakken voor een eerste gesprek met ons, bedenk dan dat dit even spannend voor mij is. Ik weet namelijk niet wat jij als opdrachtgever van mij, als je toekomstig makelaar verwacht en daarom wil ik je hierbij dan ook uitnodigen om een volledig vrijblijvend kennismakingsgesprek aan te vragen om te kijken of wij samen tot die ‘klik’ komen.

Voor onze organisatie geldt dat wij altijd voor de volle 100% proberen te doen wat we zeggen en ook zeggen wat we doen. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet het geval is, dan hopen we dat de verhoudingen zo zijn dat je dit ook gewoon tegen ons kunt zeggen, zodat we de communicatie naar elkaar altijd open en eerlijk houden.”

Onze beoordeling
8,7
Waardecheck

Overweeg je te verkopen, of wil je graag weten wat je woning op dit moment waard is? Doe dan bij ons vrijblijvend de waardecheck.

Gratis verhuisauto

Onze opdrachtgevers kunnen één dag gratis gebruik maken van deze verhuiswagen. Niet opdrachtgevers die een huis bij ons kopen kunnen eveneens de verhuisauto één dag gratis gebruiken, maar dan alleen op een maandag, dinsdag of woensdag.

Wenje tusken Wâld en Wetter

Stichting Geen Dak helpt weeskinderen in Kenia aan een liefdevol onderkomen en goed onderwijs door zich in te zetten voor projecten van Blessed Generation.