Wanneer er bij ons een aanvraag voor een bezichtiging binnen komt, maken wij met die persoon een principe afspraak in de agenda bij één van onze makelaars. Wij streven naar een vlotte doorgang van werkzaamheden en daarom hangen wij niet een specifiek iemand aan een woning. Wij willen dat je er als verkoper van uit kan gaan dat iedereen evenveel van je woning weet en de bezichtiging kan leiden. Dit is ook de reden dat wij onze medewerkers met een compleet en gevuld dossier naar je woning laten vertrekken.
Als de afspraak voor een kijker is ingepland, ontvang je als verkoper een mail met het bezichtigingsverzoek. Snel handelen is belangrijk en we horen dan ook graag zo snel mogelijk of de afspraak wel of niet gelegen komt, zodat wij de kijker een definitieve bevestiging van de afspraak kunnen sturen.
De voorkeur bij een bezichtiging gaat uit naar een woning waarbij de verkoper zelf niet aanwezig is. Dit is voor zowel verkoper als makelaar het prettigst.
Na een bezichtiging zal de makelaar in het klantintranet een samenvatting van de bezichtiging plaatsen en maakt voor zichzelf een aantekening om de kijker na verloop van tijd even te contacteren als deze zelf niets van zich laat horen met betrekking tot de bezichting. Over het algemeen laat een enthousiaste kijker zelf wel gauw iets van zich horen.