Je hebt als verkoper het bod geaccepteerd en de koper is door de makelaar op de hoogte gebracht van deze overeenstemming.
Er zijn een paar zaken die hier heel duidelijk naar elkaar toe uitgesproken moeten worden;
- de overeengekomen verkoopprijs k.k.,
- overname van eventuele roerende zaken conform de lijst van zaken,
- de voorbehouden en tot wanneer deze uiterlijk gelden,
- wanneer de levering van de woning plaats gaat vinden.
De naam van een notaris komt later in het proces
Wij gaan de gegevens van de koper opvragen en halen jouw gegevens uit de laatstverkregen leveringsakte.
Met de beschikbare informatie die er is, maken wij een concept koopovereenkomst en sturen deze via de mail, samen met de van belangzijnde bijlagen naar je toe ter goedkeuring.
Ben je als verkoper akkoord met de inhoud en koper is ook akkoord, dan wordt de definitieve overeenkomst via Docusign ter ondertekening aangeboden. En kan alles digitaal worden ondertekend.
Nadat alle handtekeningen en parafen zijn gezet, ontvangen partijen van ons een digitaal ingescand exemplaar van de overeenkomst in de mail. Koper kan deze gebruiken bij het aanvragen van een financiering en weet dat na verstrekking van de kopie zijn bedenktijd van 3 dagen is ingegaan. Voor verkoper is het een stukje bewijs dat we partijen conform de wettelijke voorwaarden hebben geïnformeerd.